Saturday, September 12, 2009

tijd voor mezelf


Foei aan mezelf, halfweg september zijn we en dat is precies een maand geleden dat hier nog wat nieuws verscheen. Excuses? Vast niet geldig genoeg, dus nee die zijn er niet.
Het gaat in ieder geval prima met ons, de kinderen zijn ondertussen het schoolgaan weer gewoon aan het worden, ik ook. Bert is super druk en misschien wel veel te stressvol aan het werk, dat is vroeg vertrekken, laat thuis en tijdens het weekend uitgeput neervallen en zo nog tot ergens begin maart volgend jaar. Veel Kerst en Nieuw gevier zal het hier niet worden, zijn we al gewaarschuwd. Maar in deze economisch slechte tijd waarin ik toch wel andere verhalen zie bij collega mamas hier, proberen we het allemaal wat positief te zien.
Het regelmatige leven van schoolgaande kinderen maakt het ook voor mezelf weer helemaal mogelijk van een vast ritme, iets waar ik me altijd het meeste prettig bij voel, een beetje voorspelbaar ingedeelde dagen waarin alles netjes ingepast zit zonder daar al te veel over te moeten nadenken.
Zo is mijn maandag, 'de' poetsdag en 'grote' wasdag.
Begint dinsdag met een uur Core training met daarna Cardio in de vorm van rennen (meestal binnen op de loopband, gecontroleerd met wat snelheid ingeweven) (als mijn 'ik'tijd')
Begint woensdag met een uurtje Cardio in de vorm van elliptical trainer 0f een rondje buiten rennen met daarna een uurtje totale Body workout (als mijn 'ik'tijd).
Begint donderdag net als de dinsdag maar steevast het rennen buiten (als mijn 'ik'tijd).
En is vrijdag idem aan de woensdag (als 'ik'tijd).
Zaterdag is helemaal aan de familie.
Zondag begint super vroeg met de wekelijkse looptocht met mijn loopgroep en de verdere zondag is weer familitijd.
Ik denk dat het belangrijk is dat ik dagelijks een moment voor mezelf heb voorbehouden. Ik voel me er in ieder geval veel gelukkiger mee en ben zo veel sterker om de dagelijkse beslommeringen te verwerken en aan te kunnen. En sporten houdt me (hopelijk) lang jong!
Oh ja, heb ondertussen ook het Facebooken ontdekt, was er al een lange tijd twijfelachtig over aan het bezinnen, heb het uiteindelijk toch echt gedaan en vind het helemaal plezant. Makkelijk om snel even een berichtje te posten. Dat ik dat in het engels doe is omdat een heleboel van mijn 'Facebook vrienden' geen nederlands kennen natuurlijk, en Belgen zijn gelukkig flexibel en taalgierig genoeg om het te proberen verstaan. (mijn contact kan je rechts vinden op deze pagina, maar je moet jezelf ook facebook actief maken natuurlijk)
Ziezo, het is amper halfnegen zaterdagavond en bijna iedereen ligt al in bed. 'k Ga nog snel mijn loopgerief voor morgenochtend klaarleggen en kruip er ook onder. Ja, zo gaat dat als je vroeg en fris uit de veren wil zijn.