Wednesday, December 23, 2009

eerste zwemles

Met goede voornemens moeten we eigenlijk niet wachten tot met het Nieuwe Jaar, ook al dat is dat wel het ideale moment om met een schone lei te beginnen (of is het lij?). In ieder geval besef ik maar al te goed dat ik het bloggen serieus heb verwaarloosd het voorbije jaar en het werd nog erger sinds ik me amuseer op facebook. Toch zijn bijde mediums totaal verschillend en terwijl facebook meer korte en losse gedachten zijn voor vrienden werkt dit blog perfect om uitgebreider en meer tot in detail te verhalen voor familie en vrienden over leven, doen en laten. Dus groot voornemen nummer 1 voor 2010 is weer meer en regelmatiger bloggen te beginnen met vandaag.

Het is nu iets na achten woensdagochtend, klinkt vroeg voor een kerstvakantiedag, maar niet voor ons. Bert is al lang onderweg naar het werk in Culver City, Eveline en Catherine zitten al in het koude water in de High School voor hun waterpolo training, Ben heeft al naar een film zitten (liggen) kijken en Helena zit te lezen.
Ikzelf ben eindelijk vandaag begonnen aan iets waar ik schrik voor had, wat ik steeds achterop schoof en als een verloren zaak beschouwde namelijk eens deftig leren zwemmen. Natuurlijk kan ik zwemmen maar als ik zo mijn waterratten van kinderen in het water bezig zie dan voel ik me maar een watje. Schoolslag is zowat de enige zwemslag weermee ik me goed vertrouwd voel maar hier zie je iedereen vrije slag zwemmen, voor mij de ware baksteenslag. Dankzij mijn vriending Sarah een getalenteerde tri-atlete heb ik vanochtend mijn eerste echt ge-coachte zwemuurtje achter de rug. En man, wat dat uurtje me al niet heeft bijgebracht! Ik ben zo blij hier eindelijk eens werk van te maken, ik deed het uiteindelijk nog niet zo slecht en was een snelle leerster en mijn goeie lichamelijke conditie speelt alleen maar in mijn voordeel. Dus vanaf vandaag is zwemmen een van mijn nieuwe crosstraining bezigheden. Het plan is te zwemmen onder toezicht van een coach op maandagochtend om half zes 's ochtends en op woensdagochtend zelfde tijd of op donderdagavond, twee keer per week. Tesamen met mijn andere fysieke bezigheden zou dit voorlopig meer dan genoeg moeten zijn.
Met dit zwemmen wil ik meer vertrouwd en comfortabel worden in het water, wil ik zo mijn armen en rug sterker maken en hoop ik dat dit enkel maar het lopen ten goede zal komen.

Nu rap de keuken opruimen, was en plas bijwerken en dan weer naar de gym voor een uurtje in Diana's klas te werken met gewichten, altijd zeer plezant want de muziek staat keihard aan een 130bpm, de oefeningen vloeien snel in elkaar over zkdat het met een hele kliek toffe madammen altijd gezellig zweten is. Ik kijk er weeral naar uit, zelfs met reeds vermoeide armen en benen van de zwemles!